Nieuws > Persbericht

24 mei 2022

WireCo publiceert milieu-, sociaal en bestuursverslag voor 2021-2022

KANSAS CITY, Mo. (24 mei 2022) - WireCo®, 's werelds grootste fabrikant van bedrijfskritische staalkabel, synthetisch touw en netten, heeft vandaag zijn Milieu-, Sociaal en Bestuursrapport 2021-2022 uitgebracht. Dit is de eerste keer dat het bedrijf dit rapport publiceert.

Het rapport is een belangrijke mijlpaal in de reis van WireCo op het gebied van milieu, maatschappij en governance (ESG). Hoewel het bedrijf al lange tijd initiatieven ondersteunt op het gebied van recycling, duurzame industrieën, ontwikkeling en behoud van talent, betrokkenheid bij de gemeenschap en informatiebeveiliging en -bescherming, heeft het dergelijke activiteiten niet in één document vastgelegd of op grote schaal met het publiek gedeeld.

"We staan vroeg in onze ESG-reis, maar niet helemaal aan het begin", aldus Keith White, chief executive officer. "We hebben een geweldig verhaal te vertellen, en het is spannend om dat te delen met onze investeerders, klanten en teamleden, zodat zij ons kunnen vergezellen op deze reis."

De publicatie van het rapport onderstreept ook het toenemende belang van ESG-aangelegenheden voor WireCo. Met de lancering van het WireCo Business System in 2020, dat het doel en de operationele filosofie van het bedrijf definieert, hebben WireCo teamleden over de hele wereld zich ertoe verbonden de wereld beter achter te laten dan ze hem hebben aangetroffen. Het Milieu-, Sociaal en Bestuursverslag 2021-2022 laat zien hoe het bedrijf dat wil doen, zowel nu als in de toekomst.

"De wereld verandert en creëert nieuwe kansen voor WireCo," vervolgde White. "Maar we moeten verantwoordelijke burgers blijven in de gemeenschappen die we bedienen terwijl we handelen om die kansen te benutten."

Voor meer informatie over ESG bij WireCo en een exemplaar van het Milieu-, Sociaal en Bestuursverslag 2021-2022, ga naar wireco.com/company/ons-doel.

Ga voor meer informatie over WireCo en zijn productlijnen naar wireco.comof volg WireCo op sociale media op facebook.com/WireCoWorldGroup, twitter.com/wireco en linkedin.com/company/wireco-worldgroup.

Over WireCo

WireCo brengt producten met toegevoegde waarde op de markt onder verschillende merken die wereldwijd worden erkend en gebruikt in een breed scala van markttoepassingen. WireCo heeft zijn hoofdkantoor in Prairie Village, Kansas, en beschikt wereldwijd over fabrieken, distributiefaciliteiten en onderzoeks- en ontwikkelingscentra.