Nieuws > Persbericht

5 april 2022

WireCo zet koers uit naar duurzame, moderne en hoogwaardige producten

WireCo rebrandt, legt basis voor een betere toekomst

KANSAS CITY, Mo. (5 april 2022) - WireCo®, 's werelds grootste fabrikant van mission-critical staalkabel, synthetisch touw en netten, en elektromechanische kabel, heeft vandaag zijn nieuwe merk onthuld. Het merk weerspiegelt het doel van het bedrijf om vooruitgang te stimuleren en hoogwaardige producten te creëren die dienen als de kracht achter de evolutie van de wereld. De producten van WireCo bestrijken een breed scala aan industrieën, waaronder visserij, maritiem, mijnbouw, energie en industrieel hijswerk. De nieuwe look van het bedrijf vertegenwoordigt een verbintenis tot het creëren van premium touwen die inspireren tot innovatie zonder grenzen door middel van betrouwbare, transformerende en compromisloze methoden.

WireCo heeft een erfgoed dat geworteld is in 270 jaar collectieve ervaring onder zijn rijke portefeuille van topmerken, waardoor ze kunnen samenwerken om wereldwijde uitdagingen aan te pakken. Deze nieuwe richting voor het bedrijf zal al zijn merken en entiteiten omvatten.

"De wereld is altijd in beweging, en wij zijn er trots op die kracht te zijn die onze klanten helpt een rol te spelen in de verandering, of dat nu is door deel te nemen aan de energietransitie, een kernonderdeel te zijn van landschapsveranderende infrastructuurprojecten of te helpen zorgen voor het milieu", zegt Keith White, Chief Executive Officer. "Onze nieuwe merknaam weerspiegelt beter de strategische richting van het bedrijf en onze doelstellingen om een vooruitstrevend, innovatief bedrijf te zijn."

De nieuwe branding van WireCo omvat meer dan alleen een bijgewerkt logo. De belangrijkste elementen van de rebranding zijn:

Nieuw logo: De vorm van het logo is gebaseerd op het touwproductieproces. De lijnen komen samen en symboliseren niet alleen hoe WireCo's merken samenwerken, maar ook hoe zijn bedrijfspijlers zich verenigen om vooruitgang te boeken in enkele van 's werelds meest gevestigde en innovatieve industrieën.

Nieuwe merkkleuren: De merkkleuren in het logo staan voor WireCo's streven naar duurzaamheid en voortdurende verbetering. De kleuren stimuleren de vooruitgang die WireCo kan boeken als het zich niet laat insluiten door oude idealen.

Nieuwe website: De website werd opnieuw ontworpen om een meer gebruiksvriendelijke ervaring te creëren, met een opgefriste look die de nieuwe toekomstgerichte richting van het bedrijf weerspiegelt.

Ga voor meer informatie over WireCo en zijn productlijnen naar wireco.comof volg WireCo op sociale media op facebook.com/WireCoWorldGroup, twitter.com/wireco en linkedin.com/company/wireco-worldgroup.

Over WireCo

WireCo brengt producten met toegevoegde waarde op de markt onder verschillende merken die wereldwijd worden erkend en gebruikt in een breed scala van markttoepassingen. WireCo heeft zijn hoofdkantoor in Prairie Village, Kansas, en beschikt wereldwijd over fabrieken, distributiefaciliteiten en onderzoeks- en ontwikkelingscentra.